tisdag 17 maj 2011

Fokus, fokus, fokus...

Idag har varit en ytterligare tuff dag i mitt för tillfället jävligt jobbiga liv (syftar på jobbet). Och när det är lite svårt så är suget efter en tröst, i form av något sött, extra stor. Det har inte varit lätt att undvika frestelserna kan jag säga....


För att inte falla i gropen med tröstätande, och mer tröstätande för att jag tröståt, har jag hållit enormt fokus på vad jag SKA uppnå och hur skönt det kommer vara när målet väl är nått. Jag har tänkt hur mycket jag kommer ångra mig ifall jag äter något ohälsosamt. Genom att upprepa dessa tankar, hur bra det kommer kännas när mitt mål är nått och hur mycket jag kommer ångra mig om jag äter fel, har jag helt och hållet undvikit allt onyttigt idag.

Det bästa med detta är att jag har inte behövt vänta tills jag fått min drömvikt för att få belöning utan jag sitter här full av endorfiner för att jag är så jäkla nöjd och stolt över dagens prestation.

Jag har fortsatt med mitt vattenknep som ni kunde läsa om igår och det fungerar lika bra idag. Dock önskar jag att jag hade råd att gå med i viktväktarnas onlineservice så att jag kan räkna points och veta exakt hur mycket som är ok att äta.... Jaja, man kan väl inte få allt på en gång.



- Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar